ThunderbirdLogoSite.gif

Ford Focus C-Max 2.0 16 V Trend (2005)

Gebruikerswaardering:  / 0
ZwakZeer goed 

Van vrijdag 28 maart t/m zondag 30 maart was een Ford Focus C-Max 2.0 16V Trend op bezoek bij Thunderbird-Carcleaning voor een full detail. Deze C-Max had als bouwjaar 2005 met een kilometerstand van ongeveer 95000 km.

De hele auto had op diverse plaatsen doffe plekken als gevolg van (waarschijnlijk) zonnebrandcréme. Door veelvuldig krasstraat bezoek had de auto behoorlijk veel swirls. Het interieur had diverse vlekken in de stoelen.

De volgende stappen zijn uitgevoerd om deze C-Max weer in showroomstaat te krijgen.

 

Interieur:

  • Stofzuigen
  • Stoelen gereinigd met PoorBoys APC 1:10 en extractor
  • Interieur gereinigd met PoorBoys APC 1:10
  • Kunststof delen gevoed met PoorBoys Natural Look

Exterieur:

  • Gewassen met Dodo Juice Born to be Mild shampo
  • Velgen gereinigd met Bilberry's velgenreiniger
  • Wieldoppen gereinigd met Billberry's velgen reiniger en IronX
  • Wieldoppen gekleid met PoorBoys klei en Spray and Wipe
  • Wieldoppen in de PoorBoys Wheelsealant gezet
  • Motorruimte gereinigd met PoorBoys APC 1:10
  • Vliegroest verwijderd met IronX
  • Teervlekken verwijderd met Dodo supernatural Glue and Tar remover
  • Gewassen met Dodo Born to be Mild
  • Lak gekleid met PoorBoys klei en Spray and Wipe
  • Aangezien de auto op 3 plaatsen was gespoten was het maken van een testspot zinloos, aangezien de hardheid per gespoten deel nogal verschilde. Uiteindelijke de volgende polijststappen uitgevoerd: 
    • Motorkap: PRO900: Monello Inizio op Monello gele cuttingpad, Monello Inizio op Monello oranje Light cutting pad, Monello Mezzo op Monello witte ccs polishing pad. Gefinished met DAP900 en  Monello Finale op Monello licht groene Light polishing pad, Monello Finale op zwarte finishing pad.
    • Linksachter en rechtsachter: PRO900: Monello Inizio op Monello oranje Light cutting pad, Monello Mezzo op Monello witte ccs polishing pad. Gefinihed met DAP900 en Monello Finale op Monello licht groene Light polishing pad, Monello Finale op zwarte finishing pad.
    • Links voor en rechts voor: PRO900: Monello Mezzo op Monello witte ccs polishing pad. Gefinished met DAP900 en Monello Finale op Monello licht groene Light polishing pad, Monello Finale op zwarte finishing pad.
    • Dorpels gepolijst met Monello 3 en 4 inch oranje Light cutting pad en Monello Mezzo. 
  • Lak gevoed met Mothers glaze
  • Twee lagen PoorBoys EX-P aangebracht
  • Afgetopt met Collinite 915 Marque d'elegance Carnauba wax
  • Banden gevoed met Meguiars Endurance Tyre gel
  • Trims gevoed met Auto Finesse Revive
  • Kunststof delen onder motorkap gevoed met Auto Finesse Revive
  • Kleine parkeerschade bijgewerkt met kleurlak en gepolijst met Monello zwarte finishing pad en Monello Finale

 

Op het eerste gezicht zag de C-Max er bij aankomst redelijk uit:

Maar over de hele auto zaten diverse doffe plekken:

 en ingetrokken vervuiling:

Aangezien de autowasstraat de wielkasten niet reinigt bleef dit over na het reinigen van de wielkasten:

Vliegroestverwijdering middels IronX:

Als gevolg van wassen in de autowasstraat wel aardig wat swirls en krassen:

Het handige van een C-max is dat voor reiniging de stoelen er heel gemakkelijk uit gaan:

50-50 Revive Dressing:

Enkele voor en na foto's

Interieur voor (viel mee):

Interieur na:

Deurscharnier voor:

Deurscharnier na:

Motor ruimte voor:

Motor ruimte na:

Wiel voor behandeling:

Wiel na behandeling:

Wieldoppen voor:

En na:

Parkeerschade voor:

Als gevolg van lichtgrijze metallic lak niet helemaal strak gekregen, maar wel beter:

De dorpels waren vooraf niet helemaal schadevrij meer:

Weer enigszins toonbaar gemaakt:

De trims waren vooraf ruim voorzien van alg:

En zien er na behandeling een stuk beter uit:

Ook het Ford logo had vooraf een algenjasje aan:

Met dank aan o.a. APC weer netjes:

Interieur had vooraf nogal wat vlekken:

Na behandeling met extractor:

Een mooie weerspiegeling met mooie flakes:

De doffe plekken waren weer helemaal weg:

En tot slot een rondje rondom de auto: